Terug van de classic!! 1

13 augustus 2014 - Gällivare, Zweden

Donderdag zijn we richting het vliegveld van Kiruna vertrokken daar de auto geparkeerd en met de bus van Fjällräven vertrokken naar de camping. Eerst inchecken voor de classic, gevriesdroogde maaltijden uitzoeken en inchecken voor de camping. Net voordat we de tentjes op gaan zetten gaan de jongens zwemmen in het prachtige zwembad maar het feest is maar voor even want het begint te regenen en te onweren. Snel de tentjes opzetten en daarna nadat de buien wat zijnafgezakt naar het centrum om samen met Eirik en Mona uit eten te gaan, we bestellen rendier en hamburgers!!
Vrijdag is het vroeg dag de bus vertrekt om 6.30 dus om 5 u op. Tegen 8u zijn we in Nikkualokta waar we gelijk geïnterviewd worden en op de foto komen voor een Ned. Tijdschrift.
Dan is het 9u en gaan we van start. Ez draagt 5kg, job 7, rub 11, David 14, ik 15 en Roelof 28 kg. Eerst loop je redelijk dicht bij elkaar maar al snel waaiert het uit elkaar. De eerste dag gaat goed de kinderen krijgen veel aandacht en snoep iedereen vind het geweldig dat er kinderen mee doen en dan met name Ezra. De groep uit zuid Korea wil allemaal Met Ez op de foto. Ook krijgen ze veel snoep jammie jammie en picture is ongeveer het weinige wat ze met ons kunnen communiceren.

Tegen 18.15 zijn we bij de kebnekaise een erg goede tijd vinden ze daar, om 19u zetten ze onze tent op waar even later ook Eirik en Mona komen. Met hen hebben we samen een erg gezellige avond compleet met kampvuur.
We besluiten om zaterdag om 6.30 op te staan.